გაკვეთილის სათაური:ღეროში წყლისა და მარილების გადაადგილება.
მიზანი:მოსწავლემ შეძლოს ღეროს აგებულების დაკავშირება მის ფუნქციასთან. საჭირო მასალა:2 ც. გამჭვირვალე ჭიქა წყლით, მაკრატელი ღეროს გადასაჭრელად, ნიახურის, იასამნის (ან სხვა მცენარის) 2ც.ფოთლებიანი სქელი ღერო.
სამუშაოს მსვლელობა:
1.აიღეთ წყლით სავსე ორი ჭიქა.ერთ-ერთში ჩააწვეთეთ რამდენიმე წვეთი მაგალითად წითელი ფერის საღებავი.წარმოიდგინეთ , რომ წითელი საღებავი არის ნიადაგის წყალსი გახსნილი მარილები;
2.მაკრატლით გადაჭერით ღეროზე გამომშრალი ბოლო ნაწილი;
3.ორივე ჭიქაში მოათავსეთ მცენარე;
5. ერთი დღის შემდეგ ამოიღეთ მცენარის ორივე ღერო და დაათვალიერეთ (თუ გაქვთ ლუპა გამოიყენეთ ის რეროს დასათვალიერებლად). შედეგების შეჯამება:
1.რატომ ავიღეთ ორი ჭიქა და მხოლოდ ერთში ჩავასხით სარებავი?რა ეწოდება ჭიქას ჩვეულებრივი წყლით?
(საკონტროლო ცდა)
2.რამ გამოიწვია ერთ-ერთი ღეროს ფერის ცვლილება?
(საღებავმა)
3.რა დავადგინეთ შეფერილი ღეროს საშუალებით?
(ღერო ატარებს წყალს ქვემოდან ფოტლების მიმართულებით)
4.რა გზით ხვდება ნიადაგიდან წყალი და მარილები ფოთოლში?
(ღეროში არსებული წვრილი მილებით)
თქვენმა ბლოგმა ძალიან მომხიბლა... მიხარია, რომ მასწავლებლობა ასეთი საინტერესო შეგვიძლია გახდეს! ასე განაგრძეთ !!!!!!!!!!!!
ReplyDelete